You are not logged in.

Dear visitor, welcome to Laras Levelbase Forum. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

1

Wednesday, November 27th 2019, 7:27am

Amber Life - Blue Alert - Level 3203

So, für Leute die hier noch Fragen haben… ;)
Wieso eigentlich nicht Red Alert??
Jo, wieder da, frag mich am besten keiner, was im Schiff los war, das war echt ein Gedächtnismarathon ohnes gleichen. Habe auch nur die gelbe Rose erwischt.2 Türen waren noch zu. Egal.
Habe nun die Harpune und den bösen Weißen geht es nun am Kragen…Komisch diese Yello Submarine ist mir gar nicht übern Weg ge(taucht)laufen..?
perry48 has attached the following images:
  • Bild20.jpg
  • Bild21.jpg

2

Wednesday, November 27th 2019, 8:06am

Perry, if you are not too far along in "Blue Alert", you can replay it from the start after getting the last 2 secrets of "HMS Botany Bay". They are:

Spoiler Spoiler

The 3 secrets are at the end of the level. One is near the harpoon gun area. The other 2 are accessed from a top crawlspace above the fuse holder. This will also open the door near where the Captain's Key was found, and the way to the oil/mixture holders/cargo bay are located. There is no going back to any level once you start "Blue Alert".

Also, note that this game was created by Inchdix nearly a decade ago, but he never completed it then for unknown reasons. George MacIver, with the help of TC14, put Inchdix's files together this year to make a working game. Thus, it doesn't have some of the traits of recently created customlevels.

Ulla

Sage

• "Ulla" is female

wcf.user.option.userOption57: Lara natürlich und z.B. Roller Coaster

• Send private message

3

Thursday, November 28th 2019, 5:41pm

Habe ne grüne alert Karte, wo muss die hin und wo geht es überhaupt weiter?

Grüsse Ulla

4

Thursday, November 28th 2019, 6:44pm

Weiß jetzt nicht mehr, ob es eine grüne war, aber eine gehört in einen der UW Shuttle..

Ulla

Sage

• "Ulla" is female

• Send private message

5

Thursday, November 28th 2019, 8:01pm

Perry, In einem der Shuttle ist ne Halterung für ne Ölflasche, wie bei den Maschinen im Schiff. Weisst Du noch wo die ist, Grüsse Ulla

6

Thursday, November 28th 2019, 8:09pm

Mmh, mal kurz nachgedacht. Also, zuerst muss man zu den eine Tor tauchen, dort ist ein Schalter und man kommt in den eine Raum, wo man zwei Karten einsetzen muss. Den Raum kennst Du schon, das war der Raum, wo man zwei Trin.. Dinger einsetzen muste. Der nachher den Weg zum nächsten Level freimacht Oder schmeis mal ein Save hoch…

7

Thursday, November 28th 2019, 8:09pm

Ulla, ich glaub du musst jetzt dahin, wo du schon mal warst und vorher mal die 2 Tridents bei den Statuen eingesetzt hast. Irgendwo geht es da durch eine Höhle hin am Bug des Schiffes

EDIT:
Ups... Arielle die Meerjungfrau war schneller! [hehe]

Ulla

Sage

• "Ulla" is female

• Send private message

8

Thursday, November 28th 2019, 9:59pm

Danke ihr zwei, dann werd ich mal schauen ob ich das finde. Sonst ein save, Grüsse Ulla

Ulla

Sage

• "Ulla" is female

• Send private message

9

Thursday, November 28th 2019, 11:54pm

Ich häng schon wieder fest. Hab den Diving key, blue alert und komme nicht mehr zurück. Nach den Lasern ist ne Bohrmaschine, Was nun ? Grüsse Ulla
Ulla has attached the following file:
  • savegame.0 (45.03 kB - 2 times downloaded - latest: Feb 12th 2020, 6:08pm)

10

Friday, November 29th 2019, 7:18am

Ja, das war ne klasse Überraschung. Wenn Du alles richtig gemacht hast, dürfte nun unten bei den U-Boot das UW Tor auf sein, da kannst Du nun raustauchen… ;)

11

Friday, November 29th 2019, 8:47am

Ulla, ignore the drill. That is only to keep you from going back now which would be a shortcut to the end of the level. You will never go past that drill.

In your savegame, Lara is looking at a door. At the bottom of the stairs for that door there is a blue box on the wall for using the blue alert card. That will open this door. Inside you will find the second fuse and the place to use the diving key. Everything will become obvious after that.

I assume you already used the first fuse. If not then you will need to find it in the room with the pushable boxes and switches where you started the level. You are going back to that area after using the diving key to place the second fuse.

Ulla

Sage

• "Ulla" is female

• Send private message

12

Friday, November 29th 2019, 11:08am

Danke Perry und TombOwl, hatte die Bluebox glatt übersehen in der dunklen Ecke. Jetzt komm ich aber nicht durch diese Tür. Was überseh ich jetzt nu wieder?

Grüsse Ulla
Ulla has attached the following file:
  • savegame.0 (44.92 kB - 2 times downloaded - latest: Feb 12th 2020, 6:08pm)

13

Friday, November 29th 2019, 11:30am

Augen auf, Ulla, da hast Du wohl was vergessen... ;)
perry48 has attached the following file:
  • savegame.1 (44.89 kB - 2 times downloaded - latest: Feb 12th 2020, 6:08pm)

Ulla

Sage

• "Ulla" is female

• Send private message

14

Friday, November 29th 2019, 12:58pm

Danke Perry, da hab ich garnicht geschaut. Dachte da ist nur dieser Ausgang, Grüsse Ulla