You are not logged in.

Dear visitor, welcome to Laras Levelbase Forum. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

1

Wednesday, February 24th 2021, 2:14pm

Sanguis Virginis (Demo) – Level 3345

Tja, das ist so eine Sache ich hatte es schon vor Tagen angespielt, bis zu der Sache mit den TR, danach war mal wieder empty, habe weder einen Schlüssel gefunden, dann sind da auch wieder Sachen, wie die Platte, die noch da ist, aber man trotzdem nach oben kommt..
Naja, vielleicht findet ja einer noch einen Weg, die Atmosphäre ist super, klasse Design.. [TH]

Der Level ist überings von Petro... ;)
perry48 has attached the following images:
  • Bild1.jpg
  • Bild2.jpg

This post has been edited 2 times, last edit by "perry48" (Feb 24th 2021, 3:17pm)

2

Wednesday, February 24th 2021, 7:19pm

Ich weiss. [baehh] , aber trotzdem habe ich es mal in Angriff genommen.
Also das mit dem Schlüssel ist sehr irreführend,

Spoiler Spoiler

die Gittertüre beim Propeller wird mittels eines Jumpswitches geöffnet, was ich nach ewigem Herumsuchen durch Zufall herausgefunden habe
Kein Wunder dass man den Schlüssel nirgendwo findet. :roll:
Dafür gibt es dann einen Dietrich mit dem man (bis jetzt) alle weiteren Tore aufbekommt. Den Schalter für die "durchkletterbare" Platte habe ich danach auch entdeckt.
Die Beta-Tester haben wohl allesamt geschlafen. Verschiedene "Glasschränke" lassen sich nicht öffnen, obwohl Lara die entsprechenden Bewegungen macht und das Gleiche passiert beim Visier, das kann sie auch nicht von einem Regal nehmen.
Mal sehen ob ich auch ohne weiterkomme, Vielleicht ist das ja auch nur eine kleine eingebaute Gemeinheit vom Levelbauer.

3

Wednesday, February 24th 2021, 7:25pm

Aha, wo ist den dieser JS ?

4

Wednesday, February 24th 2021, 7:35pm

Hier:

Spoiler Spoiler

Hinter Lara ist eine Gitterwand mit Türe.

5

Wednesday, February 24th 2021, 8:40pm

Perry, biste noch zugange? Ich hänge fest und könnte Hilfe gebrauchen.

Auch diejenigen, die nicht auf den namen Perry hören dürfen sich gerne angesprochen fühlen. ;)

Wie kriege ich die Klappe über der Leiter auf? Im Gegensatz zu der vorherigen kann man durch diese nämlich nicht hindurch klettern.

This post has been edited 1 times, last edit by "Gabi" (Feb 24th 2021, 8:51pm)

6

Wednesday, February 24th 2021, 10:30pm

Man, man... Perrys Rumpel-Keller ist schon eine Herausforderung. Sogar die Ratten sind Mutanten. Die haben wohl zu viel an der Corona Pilsener Kiste geschnuppert. [hehe]
Ich hab grad erst den Lock-Picker gefunden...

7

Wednesday, February 24th 2021, 10:45pm

Argh!!! Warum nimmt die Trulla jetzt nicht das Laservisier aus dem Regal ? [hau] [sumo]

8

Wednesday, February 24th 2021, 11:11pm

Ich denke da sind noch jede Menge Dinge nicht ausgebügelt in dieser Demo.
Meine Lara hat das Ding auch nicht genommen und jetzt bin ich an einer Stelle wo ich es bräuchte. Ist zwar nur für ein Secret aber dennoch - nicht gut.
Dann gibt es da noch einen Bug, der mir bisher zweimal begegnet is: Lara hängt an einer Kante, bzw. Leiter aber sobald sie sich nach links oder rechts bewegt fällt sie zu Boden und stirbt.
Ich habe Pedro auf TRF direkt nach der Lösung meines vorherigen Problems gefragt. Lara muss wieder nach oben, wo sie ursprünglich herkam, aber an der Leiter tritt das Todesproblem auf und sie kommt nicht nach oben. Wenn man also kein Save von vorher hat ist das ein Dead End.
Ausserdem muss man einen Bananensprung vollziehen, die Dinger sind auch nicht gerade meine bevorzugte Art des Weiterkommens.
Werde für heute wohl Schluss machen.
Pedro hat angeblich eine neuere, bearbeitete Version an Michael auf trle.net geschickt; vielleicht warte ich auf die.

9

Wednesday, February 24th 2021, 11:14pm

Ich brech auch ab. Das Ding mit dem Giftbrühenraum scheint auch extrem buggy. Auf einmal war nur noch Wasser im Verbindungstunnel und solche Sachen. Das bockt nicht !!! :roll:
eddy has attached the following image:
  • Bild.jpg

• "francoise" is female

• Send private message

10

Saturday, February 27th 2021, 10:48am

Schade, auch ich muss aufhören da Lara das Zielfernrohres nicht greifen kann!
Françoise

11

Saturday, February 27th 2021, 11:44am

There is an updated download version of this demo made available on February 25 on trle.net. Pedro worked out the bugs, and the game plays to completion including being able to get the difficult secrets.

There are some "collision-type" problems with grabbing or cllmbing up, but doing so from a different angle (or a different way) solves that. The poison water is only in the poison room and that is a puzzle. The connecting tunnels are supposed to be just water or else Lara couldn't get there. The lasersight is obtained near the end of the level after the crossbow. The cabinets that don't open are normal, and probably just the objects used. They do not need to open.

You can try to play this game again with the updated download version. I do not know if your existing saves will work in the updated version.

This post has been edited 1 times, last edit by "TombOwl" (Feb 27th 2021, 11:58am)

• "francoise" is female

• Send private message

12

Saturday, February 27th 2021, 3:05pm

keine Ahnung was der Bauer bei den Giftwasser sich gedacht hat. Ist jetzt für mich genug, Hebel hoch, Hebel runter, hin und her.. Es reicht.
Françoise

13

Saturday, February 27th 2021, 6:25pm

Francoise, the poison pool is not that hard. You need to swim to the poison pool and immediately get out. Climb up to all switches. At the double switch wall, pull both down to drain the poison water. Now go down to the empty pool and run back through the tunnels to the empty big cistern. Go in the open door at the bottom to use the switch (that door should have been opened before). Now run back to the empty poison pool. Climb back up to the double switch. Pull the right up. Pull the left up (to put the poison water back). Pull the right switch down (to stop the current). Lara now swims back to the big cistern and swims up. Now climb up there to the top to the new trapdoor and jump in the new tunnel to the museum and dig areas.

• "francoise" is female

• Send private message

14

Saturday, February 27th 2021, 7:29pm

ok Merci!
françoise

• "francoise" is female

• Send private message

15

Saturday, February 27th 2021, 7:53pm

So ich bin jetzt das zweite Mal oben. Ich habe noch keinen Schlater bestätigt. Ich soll den linken nach oben stellen, Strömung ist trotzdem da. Sie können es selbst versuchen
Françoise
francoise has attached the following file:
  • savegame.0 (37.62 kB - 2 times downloaded - latest: Mar 30th 2021, 7:45pm)

16

Saturday, February 27th 2021, 8:26pm

Francoise,

I cannot use your savegame because you must still be playing the bug version from days ago and the savegames are not compatible.

Please download the game again from trle.net (it was fixed by Pedro 2 days ago).

I have attached my savegame from after putting the poison water back where Lara is still at the 2 switches (they were already used). You simply need to swim back to the big cistern and go up to the trapdoor. My savegame has all 3 secrets/pickups to this point, so you will not have to replay the game to this place in the new download from trle.net. Good luck.
TombOwl has attached the following file:
  • savegame.1 (37.53 kB - 2 times downloaded - latest: Mar 30th 2021, 7:45pm)

17

Saturday, February 27th 2021, 10:20pm

Francoise, out of curiosity I was able to download the old version you have been using from another website. Your savegame is hopelessly buggy. I don't know why. It is not possible to use the 2 switches by any combination to return. Thus, a dead end. This is because the switches have a bug in the old version that was reported to Pedro who did fix the game in the February 25 new version.

I'm sorry that you had a buggy game download last week.

If you want to continue you must re-download the game from trle.net as I said before. Then use my savegame from the previous post to continue.

However, if you want to stay with your original gameplay and not download the game again, then please upload a savegame you made just BEFORE you entered the poison water room for the first time. Looking at your savegame you did the switches somewhat wrong, and this bug cannot be undone. If you post this other save then I'll try to play the poison room for you and see if Lara can return back to the big cistern. If that works then you can continue with your gameplay statistics, inventory, etc.

This post has been edited 1 times, last edit by "TombOwl" (Feb 28th 2021, 9:51am)

• "francoise" is female

• Send private message

18

Sunday, February 28th 2021, 10:47am

Ich hatte das Spiel am 27 Februar herunter geladen, dann kann etwas nicht stimmen. Ich versuche etwas anderes.
Françoise

das Spiel bei TRLE ist aber von 24.2

19

Sunday, February 28th 2021, 11:26am

The editor on these replies is currently not working right because it deletes stuff on submission!!!!!!

---------------
Francoise, forget about the dates of download. In any case, the version you had was the OLD buggy version because I downloaded that and then your savegame worked.

The file dates of the 2 versions are:
The "TW2.TR4" file (DATA folder) in the OLD buggy version is 28,758 kb with a date of 2/21/2021 8:33 pm.
The "TW2.TR4" file (DATA folder) in the NEW fixed version is 28,700 kb with a date of 2/24/2021 7:54 pm.

Check your version, but as I said your savegame worked with the the OLD buggy version, but not with the NEW fixed version.

If you can, post a savegame from your version just BEFORE Lara goes to the poison water. I think I can get that to work because the bug is with the 2 switches which can only be used one way to avoid the bug to drain the poison water (a mistake in sequence causes the bug).

BUT ALSO NOTE that there are a few confusing serious bugs with the puzzles in the Museum area that comes up after this. They were corrected in the fixed version. Thus, it is best to download the game again. But you can get around those bugs in the old version and complete the demo game if you know what to do.

This post has been edited 1 times, last edit by "TombOwl" (Feb 28th 2021, 11:38am)

• "francoise" is female

• Send private message

20

Sunday, February 28th 2021, 11:47am

Ich spiele mit macintosh über croosOver. Nun war ich bei wind. Der savegame 0 ist der Angabe, der 6 bin ich das zweite mal oben und habe noch nicht gezogen wie du geschrieben hast. An der Strömung ändert sich aber nichts!
Françoise
francoise has attached the following files:
  • savegame.0 (37.66 kB - 2 times downloaded - latest: Mar 30th 2021, 7:45pm)
  • savegame.6 (37.55 kB - 3 times downloaded - latest: Mar 30th 2021, 7:46pm)